Två p:en

Paj och promenad!

Hade ingen skön lördagkväll. Dottern vägrade att sova så hon låg i mitt knä fram tills det var medicindags o sen blev jag tvungen att ligga bredvid henne i hennes säng hela natten för att hon skulle sova. Inget vidare skönt kan jag säga! Dels så hade jag träningsvärk från milpasset o sen är inte hennes säng särskilt mjuk o skön. Går tyvärr inte att få den så mycket skönare heller, eftersom att det är en höj o sänkbar säng från Hjälpmedelscentralen, o då funkar det ju bara med skummadrass. Vi har ändå fått ut en extra madrass som ska vara tryckavlastande... Ont som sjutton har man iaf efter att ha legat i den en hel natt o på samma sida hela natten. Man ska ligga ansikte mot ansikte mot dottern o hålla henne i handen. Kan ni tänka er smärtan i kroppen av att ligga "onormalt" en hel natt??

Var väldigt stel när vi gick upp vid halv 6 imorse. Men efter liten rörelse och stretch kändes det iaf skapligt.
Fm var lugn o mysig. Vid lunch fick vi besök av vänner. Jag gjorde en rabarberpaj imorse, årets första, som vi smaskade på till kaffet. O efter fikat gick jag o tjejkompisen ut på en 5km-promenad med min lilla sessa och kompisens hund. Skönt att röra på sig, trots träningsvärk. O såklart när vi var ute så började det regna. Kompisen o dottern var BLÖTA när vi kom hem. Jag hade på mig min ena löparjacka, som stod emot regnet, tack o lov. Dottern var iaf torr på överkroppen, för hon hade vattentät jacka, men eftersom att hon sitter så oskyddat i vagnen var hon genomblöt om byxor.

När vännerna åkte hem så tog de med sig maken. Han fick skjuts till jobbet, så han kunde lasta upp lastbilen o sen ta med sig den hem.
Resten av eftermiddagen har ägnats åt att sätta ihop partytältet med myggnätsväggar. Så nu jäklar ska vi njuta av sommarkvällarna, ute!!! :-) Förra sommaren tvingades vi in så fort myggen kom fram. Men i år bemästrar vi de små jäklarna. Haha!!

Till middag idag åt vi lax med gräddig sweetchilisås. Mumsfilibabba!! Provade ett nytt recept o det var väldans enkelt att slänga ihop o väldigt gott! Kommer nog bli ett av snabbmatsalternativen när man inte har tid att stå vid spisen o fixa. :-D

Nu är det kväll o dottern somnade fort, nästan oroligt fort! Hoppas iaf att jag får sova i min egen säng en stund i natt.
Men innan dess ska det mysas med maken, som återigen börjar en tuff arbetsvecka imorgon.

Trevligt slut på helgen! På återseende imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0