Taktikbyte

Veckans middagsintag har varit en smärre katastrof. Kanske inget större fel på maten, däremot på tiden. Vid 20-21tiden har vi ätit middag, när vår dotter somnat för natten.

Så nu byter familjen P (läs:Annorlunda) taktik. Nu i helgen o början på veckan ska jag laga flera olika maträtter o stoppa i matlådor, så vi har mat, de kvällar vi har dottern hemma. Jag hinner/får inte laga mat för henne. O laga mat under stress medans dottern ligger o gallskriker är inget jag vill göra fler gånger.
Ska skriva matlista o handlingsnota nu under kvällen, så jag kan åka o handla ingredienser imorgon, när jag ändå åker till stan o springer.

Har ni några bra goda maträtter som går fort att slänga ihop och som är goda att frysa in o sen värma?? Tipsa mig!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0