Rätt

God morgon!
Har idag fått "sovmorgon" till kl 5:45. Fantastiskt skönt!!!
Det känns  verkligen att det går åt rätt håll nu. Jag blir liiite piggare o piggare för varje dag som går.

Vanligtvis så har jag ingen aning om vad för bröd maken har framtaget. Men så igår kväll berättade han att han tagit fram Skogaholmslimpa, ifall jag ville ha, om lilla sessan är lika bråkig idag som igår.  O den där förbaskade limpan har jag drömt om i natt o det var väldigt nära att jag gjorde fel val imorse. Hade det inte varit för att jag diskade innan jag åt frukost, så hade jag säkert ätit 2 såna smörgåsar istället för yoghurt med bär o nötter.
Maken verkar inte riktigt ha fattat att jag inte vill ha bröd eller ris eller pasta eller potatis....
Skogaholmslimpa är ju varken gott eller nyttigt, så jag är väldigt nöjd med att jag klarade av rätt frukost.

Rätt val på morgonen gör att övriga dagen kommer gå lättare!! ;-)

Idag ska jag o hålla i Öppen träfftid för föräldrar på barnhab. Hoppas det kommer någon som vill ha lite hjälp eller som behöver prata av sig. Annars får väl jag o C prata själva. Vilket iofs inte brukar vara några problem, men det skulle vara kul att få hjälpa andra med de erfarenheter vi fått genom åren. Dessutom är C´s son alldeles nyopererad o min mamma ska ta hand om dottern när vi är iväg på träfftiden, o det känns ju lite tråkigt om vi ödslat vår ganska viktiga tid med att sitta där istället för att vara med våra barn som behöver oss.

Ikväll ska jag till XV för träning inför Å-varvet, men jag kommer bara åka dit o lyssna på vad Emelie har att säga. Är inte tillräckligt frisk för att träna än.

Ni får titta in här igen senare för att få veta om vi fick några besök. Jag hoppas hinna slänga in ett inlägg emellan de 2 mötena. Men som vanligt beror allt på hur min lilla sessa är.

På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0