Mayday

Idag har jag äntligen fått lite egentid. Lovely!!
Vid lunch åkte jag till stan o hämtade ut dotterns beställda mediciner o mina glasögon som jag imorse fick sms om att de var klara.
De var som gjorda för mig. Det enda som justerades var att optikern på ena paret vek in "kuddarna" vid näsan, innan jag provade dem. Då satt de bra. Det andra paret satt bra utan några justeringar alls.
Nu när jag har haft dem på mig lite längre stunder under dagen, glider de ner lite på näsan, så jag ska nog gå tillbaka så de får justera så de inte glider lika lätt. Annars sitter de jättebra!

På vägen hem från stan stannade jag o kompletteringshandlade lite o så köpte jag en bukett blommor till svärfars grav. Han skulle ha fyllt 71år idag. Jag fick åka dit själv o sätta dem, för maken orkade inte följa med. Nu är det han som är värst sjuk o orkar typ ingenting, stackarn! Jag känner mig liiite piggare idag, så nu hoppas jag verkligen att jag är på väg o tillfriskna. 2 förkylningar på mindre än 1 månad är tillräckligt!!

För övrigt har det inte hänt något särskilt här idag. Vi har tagit det lugnt, varit ute en stund, lagat mat o sen tagit det lugnt igen. O nu väntar en lugn o skön stund i soffan. Tror maken har somnat i sängen, bäst att väcka honom innan han somnat till ordentligt! ;-)

Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0