Många järn i elden

Det gick bra att köra lilla tösen i lilla bilen. Hon tyckte det var spännande att sitta fram o se allt framför sig. :-) Att skjutsa brorsan gick oxå bra.
Bilresan till Södertälje som jag var lite nervös inför gick kanonbra. Jätteenkelt att hitta fram o parkeringarna var både nära, bra o billiga. 5kr/timme. Sen var det ju det där med att hitta till rätt plats. Inte heller några problem, in i huvudentrén o anmäla sig o sen typ 30m bort var ortopedmottagningen.
Gick snabbt att komma in oxå. 20min tidigare än utsatt tid fick jag komma in till läkaren.

Besöket där gick bra. Blir op efter sommaren, men innan dess ska jag tillbaka för röntgen o blodprov.
Dock så blir det lite värre än jag tidigare fått höra. De ska kapa bort knölen o sen fixa till senan (tibialis kanske den heter... ;-)) O då måste den fästas på nytt i benet sen. Vilket innebär att jag i 3 veckor kommer ha foten gipsad snett o får inte belasta den alls då, så senan får vila. Sen blir det någon form av pjäxa o kryckor i några veckor till. Rehabtid 2 mån sade de.

Besiktningen av lilla pärlan gick oxå fint! Nu får vi åka ett år till med min lilla ögonsten!

Sen jag kom hem har jag ägnat mig åt att gravera så nu är bilglasen klara o diskade. Väntar bara på att de ska torka nu så jag kan stoppa ner dem i förpackningen o sen leverera dem vid tillfälle. Så nu skulle jag behöva/vilja till Ikea o handla hem lite fler glas, som jag ska gravera. ;-)

Hade planerat att klippa gräset efter graveringen, men som det regnar här så är det bara o glömma. Jag tror jag ska ta plats i soffan o mysa lite i ensamheten, innan maken kommer hem från jobbet om några timmar.

Myyyysfredag är det visst! :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0