Lidande nattsömn

Vill börja med att tacka finaste Anna för omtanken! <3

Jag o dottern är ju som ni kunde läsa igår, sjuka. Hon ville/kunde inte sova igår kväll, så hon låg i mitt knä i soffan tills hon fått sina "nattmediciner" o sen gick vi o lade oss bägge två i hennes säng. Då somnade hon ganska fort, men vaknade titt som tätt o hostade. O jag kunde inte sova. Orolig för dottern och en envis retande hosta hos mig oxå. Dricka vatten o knapra halstablett hjälpte inte alls. Vid 23-tiden kräktes dottern för första gången o sen nästa gång vid 2:10. Så då gick jag upp o startade igång tvättmaskinen, så vi skulle ha handdukar rena o torra tills eftermiddagen. Vid 4-tiden somnade jag äntligen efter att ha hållt på o både stört dottern o maken o nästan hostat upp min halsmandlar. Usch o fy för denna hosta säger jag bara.

Vid 6 hade dottern lessnat på att ligga i sängen, så då gick vi upp o huvudvärken har följt mig hela dagen.
Dottern är iaf feberfri idag!!! Men inte piggare för övrigt. :-(
Min mamma kom hit vid 9:15 o tog hand om dottern, som förvisso sov middag i sin säng, efter mycket krigande... Jag åkte till apoteket för att hämta ut hostmedicin som jag tidigare imorse ringde till min läkare o bad om. Skönt att jag fick ut det, utan ett besök hos honom. Tror att sköterskan hörde hur sliten jag var/är. Har typ ingen röst, pga allt hostande... Passade på att fylla på medicinförrådet med både nässprayer o smärtstillande till hela familjen. Sen iväg till barnhab på möte, utvärdering av våra träfftider, som tyvärr inte gett det vi hoppats på. Vi anordnare har ju suttit där själva o druckit kaffe o snackat skit, utan ett enda besök av någon intresserad. :-(

När jag kom hem igen, så hade dottern nyss vaknat. Hon sov i ca 4 timmar. Antar att hon behövde det pga natten. Tyvärr resulterade det i att jag inte fått någon vila på hela dagen.

Eftermiddagen har ägnats framför Tv:n med dottern. Har varit tvungen att läsa några böcker för att hålla dottern nöjd. Inte bra för rösten, men gör just nu allt för att slippa höra dottern gnälla. En kort men långsam promenad har vi faktiskt varit ute på. Skönt att komma ut i det fina vädret. Nu sitter jag bara här o väntar på att få vila . Ska lägga mig på soffan så fort jag får chansen!! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0