Helgens bravader

De här helgerna när vi inte har vår dotter hemma, har ni säkert sett ett mönster i att det bloggas mindre, ni som följer mig.. ;-)
Så även denna helg. Dottern skjutsades till korttids i fredags em. Sen på kvällen åkte vi o handlade mat till helgen.
I lördags började maken, min pappa o bror riva ett tak. De hann så långt att nya takstolarna kom på plats o även de brädor som plåten ska skruvas kom upp o sattes fast. Jag stod för markservicen den här dagen. Fixade kaffe o fika och på em grillade jag korv så de även fick lite "mat" i sig. Vid 18-tiden gav de sig. Pappa och brorsan åkte hem, o jag o maken fick lite mysig kvällstid tillsammans. Var till Slagsta Glass o köpte varsin god glass, som vi glatt mumsade i oss. Resten av kvällen ägnades åt att förbereda för morgondagen o sista timmen låg vi i soffan o gluttade på film. Skönt!!!

Glassen gjorde nog susen för halsen för igår morse när jag vaknade var jag bara lite snuvig, o det kan ju lika gärna bero på pollen, som på förkylningen.

Så när jag mådde bra, bestämde jag mig för att åka till stan o springa o sen fick jag order om att köpa med mig farmarskruv, till plåttaket. Tog mig runt Å-varvs-slingan. Visserligen sprang jag lite tokigt på 2 ställen, men det blev nog ändå ungefär samma sträcka. Första missen var att jag sprang på fel sida om järnvägen ungefär 50m. Men det gjorde att jag istället fick lite backträning. :-) O vid andra missen sprang jag framför ett hus istället för bakom. Men annars gick det klanderfritt. Kändes som en ganska lätt bana! Dock så är mina ben inte vana vid all asfaltslöpning, så jag känner av träningsvärk alá GRANDE idag. Det som inte dödar, det härdar!!

Tiden blev 1:14:33, med bara frukosten i magen o utan vana att springa i denna värme o så asfalten... 1:15 är målet att springa Å-varvet på o det blir nog lite av en utmaning, för jag antar o gissar att jag inte riktigt kan hålla mitt eget tempo i början av loppet, utan att det blir en del gående då.

När jag väl var hemma igen, så satt "gubbarna" o väntade på skruven. De hann färdig med taket innan dagens slut och vi är så tacksamma för hjälpen. Nu är det klart o vi kan andas ut. Ett tyngande projekt mindre!! Bara alla andra 114 kvar. ;-)

Det var nog allt från helgen tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0