Halv sex

Hur är jag funtad?? Kan ni vara snälla o förklara för mig att man inte ska kliva upp halv sex en ledig morgon?!

Maken hade redan åkt o jobba o dottern var på korttids. Vad i helsikke skulle jag upp så tidigt att göra? Nog för att jag var täppt i näsan o var tvungen att gå upp för att fixa till det, men sen hade jag ju kunnat krypa ner i den varma sängen o sova ett par timmar till.

Men samtidigt var det skönt att komma upp o sätta igång o arbeta. Satt i ett par timmar o fixade till ALLT inför utb-ansökan. Var väl färdig med den vid 9-tiden, puh. 14 sidor blev ansökan på. 11 sidor som bilaga. Nu insåg jag att klockan visst sprungit iväg så jag intog lite frukost o sen hopp in i duschen o sen snygga till mig lite.

Åkte till stan o lämnade in tidrapporter för våra assistanstimmar, sen iväg till Xv för sista tjugo6-träffen, för att efter det åka o hämta sista intyget som skulle med i ansökan. Så 15 sidor ansökan ligger nu i postgångens händer. :-)

Åkte sen till Tuna Park o gick o strosade lite o bara njöt, innan jag åkte o hämtade hem vår lilla förkylda sessa.

Nu ska jag snart starta igång med dagens middag o sen blir det sofflägge ikväll! O njuta av ett ansökan är klar.

Dags oxå att börja med ansökan för att få fler assistanstimmar till dottern. Psykiskt knäckande att sitta o behöva skriva ner allt som dottern behöver hjälp med o hur lång tid allt tar. Men jag ska ta lite i taget, så kanske jag inte hamnar så långt ner i träsket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0