Månadens sista dag

Började den här sista dagen bra iaf. Havregrynsgröt med lite sylt o mellanmjölk. Var faktiskt riktigt gott. Är ingen grötmänniska, men ska försöka lära mig att tycka om det, för det är ju nyttigt. ;-)
O när jag lärt mig tycka om gröten ska tillbehören bytas ut mot nyttigare alternatiiv oxå. En sak i taget!!

Vet inte om jag har skrivit om det här i bloggen. Jag har för mig det, men är inte säker. Har sagt att när maken börjar jobba hoppar jag igång med helfart i några veckor. För att göra det enkelt för mig!! Blir en ganska stor omställning för oss att han börjar jobba o dessutom kommer han att börja tiiiidigt om morgnarna o sen köra i ca 10timmar minst 5 dagar i veckan. Inte nu i början förvisso, men sen när säsongen kör igång så blir det så. Detta resulterar ju såklart i att jag kommer få ta hand om lilla sessan i princip hela dagarna o kvällarna oxå. Maken o dottern lär gå o lägga sig ungefär samtidigt, så kvällarna kommer bli ensamma o lugna.

Nu är det bestämt att maken ska börja jobba 11 april. Så nu har jag börjat räkna ner dagarna som är kvar tills dess. Ska faktiskt bli skönt att gå på helfart. Fett försvinner o jag behöver inte engagera mig mer än att jag ska skaka o dricka! :-)
Ska ladda frysboxen med matlådor så jag eller maken dessutom slipper laga mat åt honom. Enkla smidiga första veckor innan vi alla har kommit in i rutinen att han har börjat arbeta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0