Energitjuv

Vi har en energitjuv i familjen!! Dottern!!
Vi bestämde att hela familjen skulle åka till stan för att handla idag. Skulle även inhandla en frysbox. Efter en jobbig fm där jag inte alls var välkomnad så åkte vi. Hon SKREEEEK hela vägen in till stan o mellan affärerna. Det suger massor av energi, för det går verkligen inte att hejda. Har hon bestämt sig för att skrika så gör hon det, oavsett vad vi gör. Det enda som får henne tyst är att jag tar ur henne ur bilbarnstolen o sitter med henne i knäet o myser. Men det gör vi bara när bilen står stilla. Idag stannade vi på en parkeringsficka innan vi kom till stan i hopp om att hon skulle tysta sig även under färd, men ICKE!!!

I affärerna sköter hon sig dock som en prinsessa. Eller andra människor kanske tycker att hon är besvärlig, men hon tjoar ju bara av glädje o det får hon gärna göra för oss.

Under en ganska lång tid nu är jag inte alls poppis hos dottern o det gör mig ledsen o nedstämd.
Tyvärr är det oxå en ganska stor anledning till att energin har varit/är borta. Jag är långt ifrån så pigg som jag brukar vara. Men jag försöker iaf...

Ska försöka vara duktig o blogga lite mer nu, men allt beror på hur dagen ser ut för oss.

Idag har jag iaf tänkt att lägga ut här vad jag ätit.
Frukost: 2 Wasa Delikatess, 2 kokta skivade ägg, kaviar, vatten
Mellis 1/Lunch: 1 Allévo-bar
Mellis 2: 120gram Keso, 1 äpple & kanel.
Middag: Tacos
Mellis 3 intas senare när dottern somnat: Kesella med lite light-saft.

Vi brukar inte äta tacos mitt i veckan, men vi ville bägge fira den nyinköpta frysboxen. Oj, vad jag längtar efter att få baka. Mycket roligare att göra ett storbak med bullar o bjuda på än att köpa.. O sockerkakor o andra mjuka kakor. Det är mental näring i hög grad för mig. Jag behöver absolut inte äta det. Roligt att baka o bjuda på när vi får besök.
Vi hade tänkt att vi skulle veckohandla "bara", men nu blev det så att vi handlade sånt som det var bra priser på o storpack. Imorgon har vi ju nya frysen att fylla. :-)

Jag ska försöka att regga här vad jag äter. Vet att min Xtravaganza-coach Emelie är här o läser o då ser hon att jag gör "läxorna". Det var nämligen läxan till nästa träff att skriva upp vad vi äter o när vi ägnar oss åt rörelseglädje. Skriver även i bok vad jag äter, varje dag, för att när idéerna tar slut är det enkelt att gå tillbaka o få tips på mat o mellis.

Kommentarer
Postat av: Coachen Emelie

Härligt att du sköter dina hemuppgifter =P

Men en sak madde, ska du försöka eller ska du göra?

Vi ses!

Kram Emelie

2011-03-24 @ 22:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0