Söndagsmys

Gårdagen gick riktigt bra. Jag hade en stund över till att dejta vetekudden, men i övrigt så höll jag igång efter bästa förmåga. Var till stan o införskaffade ett nytt låshus till ytterdörren, då den andra gått sönder, trots att vi bara haft det i knappt 2 år. Dålig kvalité tycker jag!!! Det gamla hade suttit i dörren sen -67, men men....
Maken hade hand om dottern under tiden. O han njöt av att få lite kvalitetstid med sessan. De ses ju knappt nuförtiden.

Igår grillade vi fläskfilé till middag. O jag åt lite sallad, fetaost, melon och tzatziki till. SÅ gott!!!
Sen när dottern somnat smaskade vi oss lite jordgubbar. Jag med kesella till o maken ville ha vispgrädde till, så det fick han.

Idag känner jag mig ännu lite piggare, stundtals iaf. Morgonen började vid 5:30 o då busade vi lite i sängen o sen gick vi upp. Pappsen fick sovmorgon både igår o idag, pga hans tuffa veckor o jag får sova tisdag + onsdag + torsdag morgon. Efter frukost försökte jag få dottern att sova, men det enda som hände var att jag somnade. Jag tror att dottern låg vaken o bara myste en stund innan hon väckte mig.. Så vid 8-tiden gick vi ut o städade o fixade i smedjan. Sen gick vi på en prommis till postlådan o på vägen hem kom kollegan med sambo. Efter ett par trevliga o mysiga timmar, så åkte maken o jobbade o besöket åkte hem.
Så eftermiddagen ska jag o dottern ägna åt tjejmys. Ska oxå försöka få henne att sova lite middag, så hon inte blir så grinig i em.
På fm ordnade maken så jag nu har en stång hänger i garaget så jag kan träna på pullups o chinups. För i dagsläget orkar jag inte en enda av någondera.. Mitt mål för sommaren är att jag iaf ska orka 2 av varje. Eller är det ett för mäktigt mål. 1 ordentlig av bägge är minimikravet iaf.

Bara jag mår yttterligare lite bättre, så ska jag försöka få till ett bra träningsupplägg så jag blir både starkare, smidigare och får bättre kondition.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0