Ringa hit o dit

Rotfyllningen gick bra. Kändes lite grann när de satte i spetsarna i kanalerna, men annars gick det väldigt smidigt!
Husläkarmottagningen hade stängt idag så jag hänvisades till "grann"läkaren. Men de hade knökfullt o kunde absolut inte ta sig tid att lyssna på mig, så jag blev hänvisad till Vc eller akuten. Valet var enkelt. Vc! Vet hur långa väntetider det är på akuten o sitta där hela dagen när jag helst av allt ville hem o sova var inget alternativ.
Jag gjorde en liten chansning o åkte till Vc (500m från sjukhuset, där jag var). Beskrev mitt hälsotillstånd o fick en tid till distriktan bara 20min senare. Hon kunde ju inte säga vad det var, så akutläkaren tillkallades o han lyssnade på lungor o hjärta. Allt lät fint. De frågade en massa frågor o jag svarade efter bästa förmåga.
Hade en vilopuls på 95 o bltr 110/70. Vanligtvis ligger min vilopuls på 55-60, så att något inte stod rätt till visste vi.

Det läkaren trodde var att antingen berodde det på shakesen, stress eller oxå posttraumatisk stressyndrom. Fick ordinerat vila o mat. Så nu har jag börjat min upptrappning. O direkt så har hungern kommit. :-( Om läget är oförändrat nästa v eller förvärrades skulle jag kontakta dem eller akuten igen.
När jag kom ut från Vc åkte jag o handlade lite sen åkte jag hem o sov i 2 timmar innan jag var tvungen att åka o hämta dottern från korttids.

Trycket över bröstet är konstant o jag är helt slut. :-( O maken har sån otur att han är tvingad att jobba ända till ca kl 21 ikväll. Inte mycket till hjälp! Men jag vet att han gärna vill vara hemma med mig. Dottern är faktiskt riktigt glad o pigg. Hon ligger o tittar på en Emil-film, alldeles själv!! :-) Så lite lugnt får jag iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0