Fokusera på det negativa?

Nej nej nej!
Visst jag mår inte särskilt bra. Det har ni kunnat läsa om de senaste dagarna. Jag mår inte bättre idag. Snarare lite sämre. Ena ögat kliar som faen o jag snorar ännu mer. Så antingen är det som sagt en förkylning till på G eller så är det allergi. Har börjat med allergitabletter idag, så får vi se hur det ter sig längre fram.

Men jag vill inte att bloggen ska vara negativ längre. Så nu ska jag försöka fokusera på det positiva istället.
Inget kul ju att läsa en massa gnäll-inlägg. ;-)

Vägde mig i söndags morse o då visade vågen att jag gått upp 9hg sen jag började äta, o idag visade den att jag gått ner 2hg av de 9.
Matmässigt känns allt så himla bra nu. Inget sötsug som inte går att ignorera o jag blir lagom "mätt/tillfredsställd" på små portioner så jag slutar äta när jag når dit. Vill inte "spränga" ut magsäcken. Trivs jättebra med som den är nu.

Idag har jag en lugn hemmadag, ska till barnhab med dottern på möte kl 16, men fram tills dess ska jag bara göra sånt jag mår bra av. Förbereda middagen så det går snabbt o smidigt när jag kommer hem, duscha o fräscha till mig. O så kanske läsa lite, sova middag o ev spela lite ps. Alltså en enligt mig underbar slappardag. Har några saker jag egentligen behöver börja med, men de får vänta tills imorgon, eller kanske på torsdag. ;-)

Idag ska jag bara njuta o ta hand om mig själv!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0