OMG!!!!

Maten idag har smakat sjukt bra!!! :-)
Laxfilé med smaskig sallad till lunch och Kycklingfilé med ännu smaskigare sallad till middag.

Uppskattar verkligen maten nu!! Det är ju så förbaskat gott, med rena fräscha råvaror!

Dagen har inte bjudit på så mycket spännande.
På fm stökade vi lite o försökte få dottern att vara nöjd o tyst. Lyckades väl sådär.
Efter lunch åkte jag o veckohandlade. Det var iofs lite spännande, för snöröjningen inne i stan är KATASTROFAL!!!!
Är Kommunledningen någonsin ute o åker med sina bilar undrar jag. Asfaltsvägen här ute är iofs inte ett dugg bättre. Låter som att bilen håller på att skaka sönder när man åker på vägen. Däremot vår grusväg är jämn o fin o väldigt lite snö på! :-) Har en duktig make som snöröjer bra o tidigt!

När jag kom hem från handlingen, var det dags för mellis o sen bakade jag en limpa. Smakade på den o är MYCKET nöjd! Vad smidigt det är när man kan baka matbröd utan jäst. Går fort, låter inte mycket o så vet man vad man stoppar i sig!! ;-)
Sen var då så dags att börja sätta upp vårgardinerna.. Var så arg o ledsen häromdagen när jag plockade undan julen att jag inte haft kraft till gardinerna förrän idag. Har sett lite tomt ut här i huset utan gardiner, men nu är det bara 4 fönster & 1 draperi kvar. Sen är det vår vid Lövnäs. Ja, eller vårgardinerna är uppe iaf. ;-)

Ska se om vi kanske t.o.m. får upp gardinstång i sovrummet nästa helg, när vi är barnlediga igen. Är ju lite bökande med den stången för det är 2 hörn, o det ska mätas o förborras o fixas o trixas... Gardinerna ligger iaf klara i linneskåpet o väntar på att få hängas upp. 

Nu är det så äntligen kväll o man får sitta o ta igen sig lite. Så jag ska ta o förflytta mig till makens knä i soffan o slumra lite. Jobbigt att gå upp kl 4 på morgonen/natten.
Blev som ni märker ingen promenad idag. De har ff inte plogat vägen, så det är ca 15-20cm snö att traska i. O det är ju ingen bra början, när jag ff är lite förkyld. Ska försöka komma ut imorgon istället.

God natt gott folk!!!
Lev den här dagen som om det vore din sista. Du vet aldrig vad som händer imorgon!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0