Lördag 15/1

Rolig rubrik va?

Dagen har gått i full fart...
Gick upp vid 8. Käkade frukost o sen for jag till ICA Maxi för att handla hem födelsedagsfika till imorgon när min lilla sessa fyller  5 år. :-)
En stor tårta, bullar, kakor o så ingredienser till vår kvällsmat imorgon, var det som inhandlades. Sen åkte jag till Elgiganten för att köpa en ny lur. Men den var slut där, så då hade jag bara medicinhämtning kvar. Började min resa hemåt, men hann bara någon km innan det var en "olycka". En tankbil med släp kunde inte stanna innan en rondell så han for rakt fram o upp i mitten på rondellen. Som tur var så kunde vi åka förbi ganska enkelt. Men det var verkligen halt ute. Trots att jag hade min lilla raket, så vet jag inte hur många gånger det släppte för mig o bilen bara gled... Otäckt!

Väl hemma igen så möttes jag av en konstig dotter. Hon var ledsen o storgrät o det gick inte att trösta henne. Lugnade sig efter ett tag, men sen kom det 2 ggr till inom loppet av ett par timmar.  Visserligen är hon förkyld, så det kan bero på det, eller så beror det på det antågande väderomslaget. Misstänker att hon känner av det pga shunten för hon blir lite konstig vid snabba väderomslag... :-(

Kollade sen på nätet o såg att "min" mobil fanns på Tuna Park, så jag åkte till stan igen o inhandlade min nya lur... Trots att jag är ganska van vid touch-skärm så är det ovant med nya luren... O så är det så tråkigt nu när man köper telefon. Följer ju inte med någon riktig användarhandbok!! Vill kunna bläddra o sitta o läsa, innan jag knappar!
När jag kom hem sen igen, tog jag över ansvaret för dottern, så maken fick lite tid för sig själv. Han hade ju trots allt haft dottern hela morgonen o dagen...

Så tyvärr blev det ingen löpartur idag. O inte lär jag hinna med någon imorgon heller. För min familj kommer redan vid 11. O sen lär vi ha besök ända fram tills dottern lägger sig för natten. Skoj för henne, men jobbigt för mig. Kommer få testa min karaktär o vilja imorgon. Men jag är positivt inställd o ska fixa det!!! Med bravur dessutom!

Nu ska jag fortsätta försöka få ordning på luren.
Ha en bra lördagkväll!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0