Ortopedbesök

Idag har jag ju varit till ortopeden med min fot.
Den ska opereras!! Läskigt!!
Men han tyckte att det såg ljust ut o att trodde att det fanns goda chanser till att jag skulle slippa ha ont.
Fick beröm av honom för att jag hade så lite fett på fötterna. Det såg riktigt bra ut o det skulle bli lätt för honom att op. ;-)

Detta medför att jag inte törs anmäla mig till Tjejmilen. Op skulle nog inte ske före sommaren, men det vet man ju inte, så jag får skjuta upp milen 1 år till. :-( Visst ska jag träna o banne mig klara av att springa 1 mil i år, men något millopp blir det inte, tyvärr.

Det är med blandade känslor som jag gick därifrån. Visst är det jätteskönt att få op gjord, för att ha ont påverkar mig MYCKET. Blir grinig o sur o elak... :-( Men att återigen vara tvungen att skjuta upp Tjejmilen, känns skittråkigt! Har verkligen sett fram emot det loppet o kanske få träffa "helgalna" Linnéa. :-P Får lösa det på annat sätt. Men det kommer bli svårare nu att motivera mig själv till att prestera bättre. Målbilden med hela träningen o viktraset har ju faktiskt varit Tjejmilen...

Nu måste jag omformulera min målbild, eller snarare Resultatbild, för jag är ju i princip i mål vad gäller vikten..

Ortopedläkaren tog både puls o blodtryck oxå. O det såg ut såhär. Puls: 55 och bltr: 100/70.
Han sade att det märktes att jag tränade. Åh vad det gjorde mig glad, som jag har kämpat o slitit för att nå hit.

När vi ätit middag idag ska jag lägga mig o lyssna på Mentala träningen, o kanske kan jag då få tips om hur jag ska tänka o visualisera upp en ny målbild.

Återkommer om det senare ikväll, om det gav mig något.

Tills dess! Må bäst!
Kramelikramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0