God energi

Dagens middag smakade SÅÅÅ GOTT!!
Att få sitta i lugn o ro o äta middag, tillsammans uppfyller 3 av Xv´s ledstjärnor. God energi, mental näring & mental träning.
När jag sitter ensam o stressar i mig maten, så äter jag så snabbt som jag bara kan, så att maken oxå får äta någorlunda varm mat. Då har jag ganska lätt för att lägga upp en lagom portion. Desto svårare är det när vi sitter o äter middag tillsammans. Vi sitter o pratar o myser o njuter av den goda maten. Är så lätt att det blir liiite för mycket av det goda. Det är bra träning för mig att lära mig veta när det är dags att sluta. Idag gick det bra! Tog 1 portion o sen tog jag 2 extra små köttbitar, för jag blev inte "mätt" (läs:tillfredsställd) som jag ville.

Ikväll ska jag gå o lägga mig direkt efter att alla har dansat i Let´s Dance. Vill hinna träna imorgon bitti innan jag ska till Flen.
Så fr.o.m. nu o fram tills det är dags att gå sova, ska jag ligga på soffan. En alldeles underbar fredagkväll!! :-)

Hoppas ni oxå får en underbar fredagkväll!
Kramelikramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0