Ork

Jag var iväg på ett info-möte om särskolan nu ikväll. Fick svar på en del av alla mina frågor... Som tur är så har jag ju en hel del "kött på benen" vad gäller Träningsskolan, där min sessa ska börja när det är dags, om drygt 1 år.

Jag ser ju gärna att hon ska få börja redan nu, men där säger lagen STOPP, så jag försöker nu hitta ett bra alternativ, som passar oss alla, till hösten.
För vi satsar på att maken ska börja jobba o jag vill börja plugga, om bara rätt utbildning kommer hit till stan. Dessutom ska jag ju opereras o behöver då ha lite avlastning.
Har redan hunnit prata med rektorn, skolan o bitr rektorn.  Personalteamet på skolan ser oxå gärna att dottern börjar tidigare, men lagen säger ju ifrån så det kommer inte att gå. Så nu håller jag på o ska börja luska i alternativ för dottern istället för vanlig "dagis"plats, som hon inte klarar av. Ikväll fick jag dock ett namn på en kvinna på barnomsorgsenheten, som jag tänker kontakta för att kanske få lite mer info om hur vi tillsammans kanske kan hitta en bra o fungerande lösning.
Nu undrar jag själv bara, hur min ork ska räcka till att få ordning på "nystanet". Känns som att orken kommer räcka ungefär halvvägs. Men om jag får lite positiva besked hoppas jag att det ska gå skapligt lätt att få till något bra. Dock så är jag van vid att inte få några positiva enkla besked, så jag har laddat för krångel!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0