Promenadrik

Idag har jag varit själv hemma med lilla vovven tills jag åkte o hämtade hem dottern från korttids.
Under tiden jag var själv hemma så hann jag med att städa, gå långpromenad med hunden (9,4km), baka och ta reda på tvätt. O så gick jag ju förstås oxå o njöt av tystnaden o lugnet. Älskar att vara hemma själv, så de dagarna när dottern är på korttids ska jag verkligen försöka vara hemma mer o bara göra sånt som jag vill.
Hade planer på att gravera idag, men jag valde att baka istället. Kul att testa nya recept, vaniljmuffins, som innehöll marsansåspulver. Perfekt att ha i frysen, när det står gäster på schemat. :-) Fick VG i betyg av maken, o det var ju bra, för jag har ingen aning om vad de smakar. Tufft att låta bli att smaka, men det gick!! :-) *tummen upp för mig*

Stegräknaren visar på 180 promenadminuter & 18830 promenadsteg. O då har jag inte gått färdigt än. Ska ut o kvällspinka med vovven innan det är läggdags.
Det märks att jag går mycket nu, för knäet värker. Men hunden måste rastas o det är nu bara 1½ dygn kvar sen ska han hem till sig igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0