Ovanlig kväll

En sån kväll som vi har nu, händer kanske 1 gång per år. Dottern vill inte sova... O det beror på att det är en liten fyrbent kamrat här i huset.

Men vi bryr oss inte om att bråka med henne. Hon är nyfiken o exalterad över Lozzo, o det är max 3 kvällar kvar, sen ska han hem till sig igen. Imorgon ska hon ju till korttids så då borde hon somna vanlig tid, utan knorr.

Dagen har gått bättre för varje timme som gått. Nu verkar det som att t.o.m. jag har blivit godkänd av hunden. Han har inte riktigit tyckt om mig, för jag var ju den dumma som tog honom från matte o husse... Men för varje timme som går så blir han mer o mer social o mysig. Han o dottern har verkligen funnit varann o det är väl därför dottern inte vill sova. O då har hon ändå fått sömnmedicin, men det verkar inte ha så god effekt när vi har vovven här iaf. Snart ska hon ha dos 2 o sen kryper jag ner bredvid henne i sängen så hon/vi somnar. Hunden får ligga i köket o sova, där är det plastmatta, så då hörs det inte när han tassar runt.
Återstår att se hur jag mår imorgon. Brukar vara ganska "ledbruten" när jag sovit hela natten hos dottern. Den som lever får se. ;-)

Stegräknaren visar på 16 310 steg idag. O jag ser det hela positivt. För varje steg jag tar så är jag ett steg närmare ketosen.  Det har gått lättare med helfarten idag, än igår. Så förhoppningsvis blir det ännu lättare imorgon. Har ju häcken full med saker att göra, så dagen går förhoppningsvis fort. Maken börjar jobba imorgon, så det blir en stor omställning för oss alla. Vi har ju varit hemma alla 3 på heltid under 2 års tid nu.

Nu ska jag ta med vovven ut på sista pinkningen, sen ska här sussas.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0