Morgonstart

Igår kväll när jag gick ut med vovven så hade jag honom i koppel.(Hans Matte, P, har honom ALLTID lös, kopplar bara upp när det kommer bilar förbi eller när hon möter folk.) Han gick jättesnällt igår kväll, så jag tänkte nu på morgonen att jag skulle gå med honom lös. Det gick bra upp till vägen, tills jag skulle koppla upp honom. Då började han lunka hemåt istället. Sista 300m sprang han hem. Detta verkar inte vara "min" hund, utan min mans. För när han öppnade dörren spranglilla Lozzo in till honom istället.
Vi har iaf testat att ha honom lös, men i fortsättningen får han gå kopplad. :-)

Den stora fördelen med hund är ju att man får ihop mer vardagsmotion. Vet inte om jag någon gång har gått ut på morgonen för att "bara" gå upp till vägen o hem igen.
Rent teoretiskt borde jag komma in i ketosen fortare, nu när jag rör mig mer. Eller?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt med vardags motion!

2011-04-10 @ 08:41:51
URL: http://generoso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0