Mitt bästa kosttips.

Se till så ni får i er lagom många kcal o undvik de tomma.

Var noggranna med att äta frukost, lunch och middag. O så 2-3 mellisar oxå, för att hålla blodsocker jämnt och bra.

Skriv veckomatsedel o följ den, så är det lättare att inte falla för frestelser om "fel" mat.

En perfekt middag enligt mig är 1 kycklingfilé marinerad med lite olja, soja, vitlök, peppar och grillkrydda. Mumma!! Till det serveras ugnsrostade grönsaker toppad med fetaost och så en härlig färgrik sallad. Några har ju startat grillsäsongen o då passar det ju utmärkt att byta ut de ugnsrostade grönsakerna mot grönsaksspett.

Vill man ha någon liten röra/sås till så varför inte lite tzatziki eller vitlökssås gjord på creme fraiche, vitlök, vitlökspeppar, salt och lite hackad gräslök.

Åh, vad det kurrar i min mage nu. ;-)

O avslutningsvis vill jag bara säga: Handla aldrig hungriga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0