Hundvakt

Idag har jag/vi haft besök av ett par vänner o deras lilla hund, Lozzo, 7½månad gammal.
Vi ska vara hundvakt 9-14 april o jag ville träffa honom lite mer här hemma för att han ska bli bekväm med att vara här i nästan en vecka. En söt liten prins är vad han är, min prins. Jag, hans Matte o han var ute o gick 1timme o 45min. Drygt 7km blev det. Vi gick inte så fort utan i ett mysigt prat-tempo o så fick Lozzo springa löst o leka o busa som han ville. Jätteduktig liten hund som endast var kopplad när vi mötte bilar o en hund.

Jag tycker det ska bli jättemysigt att få äran att vara hundvakt åt honom, för han är så snäll o duktig. O min lilla sessa tycker oxå mycket om honom, så jag hoppas vi 3 får fantastiska dagar. Maken har ju börjat jobba då, så han kommer bara vara hemma på kvällarna...

En liten "dvärgCollie" är det. (Shetland Sheepdog)


Obs! Bilden är tagen från google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0