Den svenska sjukvården

Jag har alltid pratat gott om den svenska sjukvården, för vi har ALLTID fått bra bemötande när vi haft med sjukvården att göra ang dottern.
Jag börjar tvivla!!!
Att behöva ringa till 3!!! olika ställen innan jag kanske kan få svar på vad som kommer ske med min op. Att de dessutom skickat mig vidare utan mitt godkännande känns sorgligt. Jag har försvarat den svenska sjukvården o tyckt att de gör så gott de kan...

Jag hade ju teletid med personal på operationsplaneringen på Huddinge. Men de håller på att avveckla fotoperationer o förstod inte varför de fått remissen från MSE. Men hon hänvisade mig vidare till ortopedmottagningen på Huddinge för att kanske få svar på om jag kommer bli op:ad där annars verkar det som att det bli i Södertälje. Detta var infon jag fick idag, förhoppningsvis får jag mer info imorgon. Som tur är så ska jag ta dottern imorgon bitti o hon från ortopedplaneringen rekommenderade mig att ringa redan vid kl 6 imorgon när telefonlinjen öppnar. Så jag behöver inte gå upp tidigt i onödan iaf. Sen återstår ju bara att se när de ringer tillbaka.

Jag har många frågor som snurrar i huvudet nu. Tänkte försöka skriva ner alla de på ett papper så jag vet vad jag ska fråga imorgon...

Men jag blir så trött!! Orken räcker inte riktigt till. Jag ska finnas för min dotter 24h per dygn o så ska jag orka vara en bra fru, god vän o dessutom ha lite ork o energi kvar till mig själv. O nu ska jag behöva ringa runt o forska på mer om min op... Jag har faktiskt massor av andra saker jag vill lägga min energi på. Något som gör mig piggare o gladare o som jag faktiskt kan få energi av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0