Livsstilsförändringar

Har sovit oroligt i natt o legat o funderat massor ang min livsstil o vad jag kan göra för förändringar som är hållbara o bra!
För kroppen talar sitt tydliga spår. Sluta genast med allt onödigt skit. Jag mår pyton!!!
O vågen visar detsamma.

Så idag gör jag slag i saken o börjar om.
Mitt första problem jag stöter på är frukosten. Är så less på havregrynsgröt. Blir ju bara slemmigt o äckligt om man inte äter upp den inom 1 minut. O då blir det att jag skippar gröten när den blir sådär vidrig. Mackor är inget jag vill äta till frukost. Finns inga tillräckligt goda pålägg, som jag inte tröttnar på.
Så den här veckan tänkte jag testa risgrynsgröt. Jag vet att det inte är så jättebra att äta. Men det skiter jag i. Ska bara ha kanel o så lite lättmjölk till.

Vatten måste jag bli bättre på att dricka igen. Är något jag måste tänka på att få i mig, annars dricker jag inget alls. Kroppens signaler om påfyllning är i princip obetydliga.

O vad finns det för bra lunchalternativ när jag inte har rester från gårdagen. Som det är nu så blir det typ en varm smörgås med sallad o dressing till. O det är ju inget superalternativ måste jag erkänna.

Så jag har en hel del att fundera på... Är väldigt lockande att ta till shakes eller liknande igen.

Närmsta veckan tänker jag inte lägga upp någon matrapport, utan jag ska bara fokusera på att bryta dåliga mönster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0