Provrum

Gårdagen flöt på bra. Min mamma var här så jag fick en liten stund för mig själv. Donade då med målbildscollaget... :-)
När hon hade åkt hem så begav jag mig raskt in till stan för lite träning. Blev 10min uppvärmning på crosstrainer, sen körde jag styrketräningsprogrammet (35min) o så avslutade jag med löpbandet i 20min, varav 8½min var jogging. Kände mig full av energi efter träningen o det var så skönt att komma hem, när dottern somnat så jag bara kunde njuta av kvällen! Mental näring kallas det visst. ;-)

Idag har jag varit till Tuna Park, för att köpa vinterskor till min dotter. Var runt i de skobutiker som fanns. Hade helst velat ha några med antingen lös plös, eller oxå dragkedja o öppet antingen bak eller på sidan. Men det finns ju inte, så det fick bli ett par klassiska vinterskor, som jag hoppas ska fungera. Ska prova dem på henne, bara hon vaknar från sin middagsvila..

                                                               
                                                        (Det rosa är vitt på dotterns skor)

När jag ändå var på TP så passade jag på att prova lite jeans. Först ut blev det Gina Tricot. Tog ett par i smal modell i stl 33 o tänkte att jag är dum som ens törs testa, men tänkte sen att det spelar ju ingen roll, ingen ser ju hur mycket fettet väller över. MEN!!!! De var för stora, så jag fick gå o hämta ett par 32:or o de passade. Lite tighta i midjan, men om en vecka eller 2 sitter de perfa!!!
Ni skulle ha sett mig när jag klev ut ur provrummet. Jag kände att hela jag bestod av ett enda stort leende o jag kände mig SNYGG o smal, för första gången på LÄÄÄÄÄNGE!
Sen gick jag in på Lindex o provade ett par 42:or o de gick på men satt tight vid magen. Men de sitter nog perfekt, när jag är färdig med shakesen.
Jag kan bara kort o gott säga. Helgen är räddad! Är nu full av motivation o energikickar så jag kommer klara helgen galant.

Avslutade min lilla stadstripp med att köpa Loka Smultron/Citron och Päron/Krusbär. Jag vet att någon av hälsokonsulterna på Xv sade till mig att man inte fick dricka smaksatt mineralvatten. Men så igår frågade jag en annan av tjejerna där o det fick man visst det.
Eftersom att jag dricker ca 3,5liter kranvatten per dag så kunde jag byta ut 1-1,5liter till mineralvatten. Det var "bara" bra att få i sig lite salter o sånt som mineralvatten innehåller. Det behöver kroppen.

Så den här helgen kan inte annat än gå toppenbra. Favoritdrycken är inköpt, humöret på topp o motivationen oxå!

 :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0