Kreativitet

Sitter här efter en alldeles fantastisk dag. Träffade en mysig o pålitlig tandläkare, så jag känner mig lugn inför kommande besök, för dagens besök var som jag trodde att det "bara" var bedömning av tanden.

Väl hemma igen efter att ha handlat fick jag mysa med dottern en stund innan det var dags för matlagning. Köttfärssås o spaghetti till maken. Gjorde storsats med köttfärssås så finns det till morgondagens middag oxå, då maken även får middagssällskap. Pappa är bortrest o då passar det ju utmärkt att "lura" hit mamma för en dag. Så blir hon lite ompysslad oxå. Det behöver hon!!!
Tror säkert oxå att det blir några matlådor över av köttfärssåsen. För mamma är ingen storätare. Men skönt att ha gjort det idag iaf, för det betyder mer tid för att vara social imorgon.

Nu ikväll har jag börjat med mål-collaget o jag måste få säga att jag blir nog nöjd med resultatet. Har några bilder kvar att scanna in o förstora upp o sen börjar det roliga. Klippning, klistring och nålandet...
Nyfikna?? Det får ni vara, tills jag visat upp det för gruppen på tisdag.
Men det är inget vanligt collage o det är nog bland de större som de sett på Xv i Eskilstuna...

Längtar tills gruppmötet o få träffa de andra i gruppen.
"Matmässigt" går det bra, men jag börjar bli riktigt less på shakesen nu. Märker att jag blir grinig av att laga mat till maken o känna matoset i huset... :-( Så nu har han sagt att han ska försöka äta sån mat som jag inte är så förtjust i, för att hjälpa mig.
Har ju trots allt klarat av 2,5 veckor hittills o jag vill klara 2,5 till, minst! Men just nu känns det som att det får räcka med 5 veckor, om jag ens klarar det... Usch idag är inte humöret på topp. (Ska hoppa upp på vågen imorgon o se om det kan peppa mig lite.)

Så det är bäst att krypa till sängs innan jag blir på ännu sämre humör.

Kram o God natt!

Kommentarer
Postat av: Monika

Speglade mitt dåliga humör av sig via mitt sms igår eller? Idag känns det lite bättre i alla fall så jag hoppas att helgen ska bli bra! Stor KRAM

2010-10-15 @ 11:40:32
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0