Blandade känslor dag 16

Jag är fantastiskt stolt över att jag klarar av shakesen. Men som det är nu är det bara chokladtoffeen och chokladen som slinker ner, så jag ska byta in mina andra påsar, så jag får God Energi... :-)

Igår var jag till frissan o vi babblade på som vanligt... Men så efter en stund så kom vi in på ämnet träning då hon vet att jag löptränat, men att jag fick lov att avbryta det för benhinnorna. O när jag berättar att jag börjat med Xv, så berömmer hon mig för att jag gått ner så himla mycket i vikt sen vi sågs sist. O det var så upplyftande o härligt att bara få höra hur fin jag var o hur duktig jag är. Vilken kick det gav mig. Längtar tills andra oxå kommenterar det!

Sen igår kväll var vi iväg till några vänner. Trodde nog att de oxå skulle kommentera något. Men icke!
Tyvärr upplever jag det så att när jag berättar om att jag dricker shakes o har gjort det i ett antal dagar nu, så får jag bara till svar att det skulle "jag" aldrig klara. Alltså de som säger det skulle aldrig klara av det. Hade det varit för kanske en månad sedan hade jag blivit ledsen. Men nu blir jag starkare inombords o svarar bara att det handlar om vilja, envisa o karaktär.
Varför säger folk så?? Istället för att säga. Shit vad duktig du är!! Strongt gjort! Det skulle jag aldrig ha klarat. Det låter ju så mycket mer positivt än att bara tänka på sig själv o säga. Det skulle jag aldrig klarat...
Får nog inse att alla är olika o att de som inte säger så är lika envisa o viljestarka som mig. ;-)

Idag blir det en dag då jag får fara som ett torrt skinn fram o tillbaka. Har grupp"träningsmöte" kl 12 med Xv o sen kl 14:30 har maken o jag möte med korttids. O jag hinner inte duscha o göra mig i ordning o åka hem o byta bil o hämta maken däremellan. Så jag satsar på att träna mellan 10:30-11:30 o sen duscha för att bara "glida" omkring på gruppträningsmötet o peppa de andra för att direkt efter åka hem, byta om, o ta med mig maken till stan för mötet, för efter mötet ska vi ta med oss vår lilla prinsessa hem, för att tillbringa resten av veckan hemma...
Eller så lätt var det ju inte.
Imorgon ska jag till spec.tandvården för att se om min trasiga tand går att rotfyllla eller om det "bara" är utdragning som gäller. O sen planerar jag för att jag o dottern ska åka o hälsa på min mamma på torsdag. Hon är själv hemma onsdag - fredag o jag tror att hon skulle uppskatta om barnbarnet kommer på besök. Så bara hemma var väl att ta i lite för mycket... ;-)

Ojojoj, vad jag har skrivit. Har ni orkat läsa ända hit, förtjänar ni en bragdmedalj!!!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Monika

Klart jag orkar läsa dina inlägg vännen! Vi är så jävla bra som fixar det här med shakes!! Stor KRAM

2010-10-12 @ 11:13:55
URL: http://arbetandemamman.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag läste hela vägen ner, medalj tack...;0)



Kram till dig vännen, du är sååå duktig.

Kom förbi på jobbet så jag får se framgången...=)

2010-10-12 @ 22:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0