Blåst, snö o näring!

Idag är det måndag o det betyder ju som alltid, ny vecka.

O det känns faktiskt skönt!!

Ny vecka innebär, nya friska tag o ny motivation för mig.

Idag har jag varit ute på en skön joggingvända. Drygt 5km o 40min. 24½min bestod av jogging, resten var rask gång.
På den rundan förbrände jag 400kcal o det känns fantastiskt för igår vart det ingen motion alls. Var alldeles för trött o sliten för att orka ta mig ut.

Ikväll ska jag åka bort o måla, så det känns skönt att få joggingen avklarad på dagen.
Däremot var inte vädergudarna på min sida. Startade när det var kraftigt snöfall, för att sen bli regn, duggregn o så ett rejält regnande efter det. När jag kom hem igen så snöade det på kraftigt igen, samtidigt som det blåste rejält.
Då är det extra gott att ha träningen avklarad. O idag gav jag mig själv lite lyx. Fixade en ansiktsmask innan jag hoppade in i dushen, för att huden skulle få rejält med "näring" o fett o sen i duschen blev det en hårinpackning. Så nu känner jag mig nästan som en ny människa! ;-)

Underbart vad lite vardagslyx kan göra för själen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0