Värmande

Har spenderat lite mer tid idag tillsammans med veden.
Den där j-a veden värmer oss många gånger. Först ska den kapas ner, i skogen, kvistas o släpas ut. Sen ska den kapas upp i metersbitar o sen ska skiten klyvas o lastas upp på en kärra, o sen av kärran på vedupplägget, o sen på en kärra o köra till vedboden där den ska kapas i 30cm-bitar o sen ska den kastas in i boden. För att sen på vintern bäras in o sen eldas upp.
Mååånga moment som värmer. Men som också är ganska mysiga att göra. Maken kapar ner träden o kvistar dem o sen hjälps vi åt med resten om inte jag har ork o lust. Då kör jag resten själv, som jag gjort dessa dagar. Idag har jag rensat ur en del av vedboden. Har hittat massa gammal ved som typ bara är 15cm långa o sånt vägrar jag att släpa in i huset o hålla på med. Nej, de kutsarna åker ut i skogen igen…

Har hunnit varit en stund i stan också o uträtta en massa ärenden åt maken. O sen var snickaren här på em. O vet ni vad?? Vattenläckan i vintras beror på FUSK… När de byggde åt huset förra sommaren så slarvade de med plåtar, papp o grejor uppe emot gamla väggen. SÅ JÄKLA SKÖNT att veta att det är de som gjort fel. Så på måndag ska vi ringa o klaga på byggfirman. För de får ta på sig det här o fixa till huset så det blir fint igen. O om de vägrar så ska jag fasiken koppla in kommunen… För de har ju också en fot med i denna utbyggnad…

Maten idag då… Har faktiskt gått BRA!!
Har idag ätit 1 Frökuse med keso o kokt medvurst på, ½ liten honungsmelon, 100gr lax, 1 liten potatis, ärtor o så lite hemmagjord sås till det, 1 banan, 1 skiva Wasa Delikatess, 1tsk becel, 1 ostskiva, 1 kycklingfilé, stor sallad, några kuber fetaost, rödlök, o så knappt 1 dl potatissallad. Till maten tog jag också ett litet glas öl 2,8%...
Har inte stenkoll på vad detta blir i points, men jag vet iaf att jag inte ätit för mycket! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0