Helgen

Igår hade vi oxå bara en mysardag. Dottern var på ett superhumör så jag bara njöt. 
Maken o hon passade på att ”mecka” o fixa lite här inne, när det ändå var sånt dåligt väder. Så nu har jag fått en badrumsfläkt som vi styr med en strömbytare. Den sensorstyrda fungerade som den själv ville. O så har jag fått ny taklampa i köket. Hade förut bara ett fult lysrör, medans jag nu har Ikea´s lampa, ”Knappa”. Det blev så fint!!!! Trodde inte att jag skulle få den uppsatt förrän vi ska renovera köket inom några år, men maken imponerar ibland… :-P

Jag var ute på en joggingrunda igår, 7,4km. O hann precis hem innan det började komma ner stora regndroppar.  Kändes ganska lätt, trots att det blåste som sjutton, mest motvind, som vanligt… Men jag tog mig ändå inte runt på under 55min… Fast vet ni. Jag struntar nästan helt i tiden! Är bara så glad över att jag klarar av att springa 7,4km! Fatta, jag klarar faktiskt det!! Lika skön känsla som kommer varje gång jag kommit hem o inser att jag faktiskt tagit mig runt hela rundan utan att behöva gå!

Igår så kom sommargästerna hit o för första gången i år så sov de kvar. Så vi tillbringade kvällen med dem. Väldigt trevligt! O så himla bra att babyvakten når, ända dit! För vår dotter sov när vi gick dit ner o vi behövde ju inte vara oroliga för att hon skulle ligga o skrika o vara ledsen. Så smidigt med babyvakt!

Idag skulle jag behöva åka till stan o köpa nya bh:ar. För mina är för stora. Insåg igår efter duschen att de inte uppfyller funktionen längre. Får se om lusten faller in att åka, annars får jag ta det nu i veckan. 
Maken pratade igår om att han skulle sätta upp gardinstången i sovrummet idag o det lär han behöva hjälp med, eftersom att det är 2 hörn som ska fixas… Tror inte att hans meckarkompis (dottern) är så mycket till hjälp… :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0