Unna sig...

... Det är ett uttryck som jag kommer sluta med.
Iaf vad det gäller o stoppa saker i munnen. Det drabbar ju bara mig. Att jag får jobba ännu hårdare för att lyckas komma till målvikt.
Ikväll har jag varit så nära att unna mig lite glass. Men si det tänker jag inte göra. För jag vill gå ner i vikt o det NU!!! O då funkar det inte att unna sig hit o unna sig dit…
Så fr.o.m. nu är det definitivt hårdare tag mot övervikten!

Att få en kväll för sig själv, som nu t.ex. gör att jag får tid till eftertanke. O då är det lättare att reda ut saker o ting. Man ser saker ur en annan synvinkel. Har ikväll haft tid att gå tillbaka o kolla matdagboken. O jag lägger alldeles för många av mina pp på fel saker. Är ju betydligt bättre o viktigare att lägga pp:na på bra mat, än att äta lite mindre mat o istället kunna äta något onyttigt.

Så nu, resten av kvällen ska jag försöka komma på bättre o nyttigare fika o mellanmål! Har ni några bra förslag så hojta gärna till! ;-)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej tjejen, jag hittade ett mellanmål som definitivt kommer bli en favvis hos mig :) Kvarg, jag köper en som heter Ehrmans kvarg 0,2%fett på Ica Maxi men vilken kesella/kvarg går ju bra. Blanda med kakao, kokos och strösötningsmedel efter smak. Jätte gott och bra med protein och lite kalorier ;) Bara blanda kvarg med fun light vilken smak som helst är oxå jätte gott!



Kraaaam

2010-05-07 @ 22:43:58
URL: http://www.ellinorswebbdagbok.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0