Katastrof

Vi har förvisso haft en underbart lyckad helg. Mycket skratt o trevliga pratstunder, MEN maten/drickat har blivit alldeles för mycket onödiga kcal.

Hela veckan har egentligen gått för jävligt! Alldeles för mycket fikabröd.
Så det känns skönt att det är dags för att utöka mitt ”godisförbud” imorgon så att det även inkluderar fikabröd.
Tror att det kommer bli för tufft att utesluta det helt så nu i början kommer jag göra så att jag får fika 1!!! gång i veckan, o det ska ske antingen när vi är bortbjudna eller har gäster. Annars blir det inget fika alls!!

I fredags hade vi middagsgäster o efter maten serverade vi glass. Sen igår var vi först på traktorrallyt sen åkte vi till mina föräldrar o firade pappa som fyller på tisdag. Blev tårta, grillad kycklingfilé, klyftpotatis, sås & sallad o på kvällen till spelandet blev det nötter o lite chips. Drack en del alkohol också… 2glas bål, 1glas vin, 2½ cider, 1 drink… Hua vad kalorier!!! :-(

O nästan ingen motion alls den här veckan. Bara Vårruset i tisdags o sen har jag bara promenerat. Har väldigt ont i benen o nu börjar det kännas som att det är benhinnorna som spökar med mig…

Men imorgon ska jag äntligen åka iväg o köpa nya löparskor. Ska bege oss till Örebro, till löplabbet o så ska vi shoppa lite annat också. Men jag ska be dem på löplabbet göra en fotanalys så jag verkligen får skor som är rätt för fötterna. Sen får skorna kosta vad de vill. Bara jag får bra skor!!!

Vill avsluta detta inlägg med att påminna er om att vara lyckliga för de dagar ni har o får! Livet kan vända väldigt tvärt!! Inom loppet av 1½ månad har nu 2 små barn lämnat sina föräldrar i stor sorg. Den ena av dem var på samma korttids som vår dotter o det andra drabbades av dum cancer (har följt mammans blogg om detta ett tag, o läste idag att dottern somnat in).  Tänker mycket på familjerna o försöker vara lycklig o tacksam för det lilla här i livet...
Även om vi har det tufft så finns det de som har det värre!

Kram till er alla som orkar läsa min blogg!


Kommentarer
Postat av: Anna

Så sant vännen. Man ska ta tillvara det man har och vara lycklig....



Kramar i massor till dig vännen.

2010-05-23 @ 22:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0