2 snabba dagar

I måndags var vi upp-speedade. Var först till soptippen, med mina föräldrars soffa o frys o så lite skit från oss, sen hem o fixa till sig lite o sen vidare iväg till Flen o uträtta lite ärenden innan vi skulle besikta bilen. Efter det så åkte vi hem o bytte bil o tog med släpvagnen o drog till mina föräldrar, där väntade först lunch (korv med bröd) o sen drog vi mot IKEA Örebro.  Vilket litet IKEA om man jämför med Kungens Kurva som var till i lördags. Hade varken lampan jag ville att mamma o pappa skullle köpa, eller snapsglasen jag ville ha!! Pappa bjöd oss på mat där o alla vi tog kycklingfilé med bearnaisesås o pommes, bara jag som bytte ut pommesen mot kokt potatis. På så vis sparade jag en hel del pp.
Hemma hos mina föräldrar sen så blev det blåbärspaj o vaniljvisp. Tog  bara litegrann då jag är rädd om pp. O sen hjälpte vi dem att skruva ihop 2 av 4 bokhyllor. För annars var det osäkert när de skulle komma upp. Pappa har mycket kvällsjobb den här veckan o på fredag åker han bort o kommer hem söndag kväll/måndag.Vi var nog inte hemma förrän vid 22:30…

Igår hade jag en lugn dag. Gjorde inte så mycket… Tvättade lite, fixade av släpet o satte på lövgrindarna o skrev våra lönerapporter. Sen var det dags för att åka med en cykelleverans, fixa mer ärenden o sen hämtade vi vår lilla prinsessa.. Hon blev så glad när hon såg oss! Skrek av glädje!!! :-)

När vi kom hem så gick maken o prinsessan på promenad o jag gav mig ut på en joggingvända, 7,4km. Har tagit den rundan 1 gång tidigare men igår joggade jag fortare än jag någonsin gjort. Blev väldigt glad o motiverad när jag upptäckte det här hemma när jag lade in uppgifterna på datorn… Visserligen kändes det ganska lätt, men man kan ju lätt lura sig själv också.

Idag ska jag åka o veckohandla o sen ska jag om övriga familjen tycker att det är okej, fixa till i trädgårdslandet. Dags att så alla frön nu ju!
Ikväll kommer ev svägerskan hit o vill ha hjälp med däckbyte.
Ska bli skönt den här veckan nu när dottern är hemma. Då går det liksom inte att stressa... :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0