Utförsåkning på "bara" rumpan

Har hamnat långt ner i träsket igen!! Kravlar o kravlar o försöker ta mig upp, men det känns bara som att jag faller längre o längre ner. Har jag hamnat i sankmark??

Har iaf motionerat idag. 35 min styrketräning. Armar, ben, rygg & mage.
Imorgon ska jag ge mig ut på en joggingvända, om det inte är isgata på vägen. Då tar jag det på lördag fm istället...

Jag ser ett liiitet ljus i tunneln, nu över helgen iaf. Imorgon när vi lämnat dottern ska vi på en shoppingvända. Måste hitta något snyggt att ta på mig. O på kvällen ska vi till gudbarnet o äta o spela lite spel o snacka en massa skit. O på lördag gott folk, ska vi gå ut! (därav shoppingturen imorgon). Vi har "bara" varit ute på krogen 1 gång tillsammans o det var möhippan/svensexan. Annars har jag aldrig varit ute o maken har inte varit ute sen vi träffades.

Funderar på att ha den här helgen som en riktig depparhelg o komma tillbaka med nya friska tag på måndag. Har MASSOR av saker att reda ut o få svar på, innan jag får tillbaka fokuset igen. Plus att jag nu i helgen vill ha roligt o bara skita i alla måsten.  Trots att jag vill ha en superbra helg, så vet jag att det kommer bli många stora tårar!

Vad jag tror är en ganska stor orsak till att jag mår som jag gör är att vikth-vetet står still! Försöker fokusera på löpningen o tänka att när jag i höst kan springa 1 mil, är det ju helt omöjligt att jag ff väger så här mycket. Med större andel löpning o bättre kondition så tror jag iaf att jag blir mindre. Om inte annat så hellre lite högre vikt o en "jäkla" :-) kondis än fet o slö!

Men som sagt ska ta den här helgen till att reda upp en massa frågetecken o på måndag är det förhoppningsvis några frågetecken mindre o 100% fokus på att få en lägre vikt!

Kommentarer
Postat av: Linnéa Gaseb

Men gumman, vad är det som har hänt?

När det gäller vikten så strunta i den. Tänk på hur mycket starkare du blir, hur mycket mer du orkar och hur du förbättrar tiden. Det är ju det som i slutändan förbränner mer. En bra kondition och en stark kropp är det bästa för förbränningen. Och mÄT dig för i helvete. Du har ju sett min bilder. Jag kommer inte under 72 och det gör mig GALEN men jag har en stark kropp som pallar att jogga i 2h utan stopp, som tar tjejvasan utan problem. Och även om jag inte alltid tycker det så är den fin.

Den är inte så stor som jag tror för det är spökena i huvet som ljuger för mig och nu har de kommit till dig oxå. Jag vet inte vad de säger men låt de inte få fäste.. Kämpa bort dem. Säg varje dag till din spegelbild att DU är BRA som DU är. Och känns det dummt att säga det högt titta in i ögonen och såg det i hjärnan, till spökena.



Om ni nu ska gå ut för första ggn sen Jesus så slösa inga tårar denna helgen. Spara dem till nästa eller till måndag. Men låt dig han kul nu. DU förtjänar det. Skippa allt som har med mat, pp och träning och göra och ta det på måndag. Blir det sjukt skönt väder och du inte kan hålla dig inne så visst men tillåt dig själv att njuta nu. Det är din belöning för att du är såååå bra och sååååå duktig. Kroppen behöver vila. Den mår bra då och återhämtar sig.

Jag fick bannor av Jonas igår för att jag är dålig på att vila så nu säger jag det till dig.



Ha kul i helgen!!!!



Kram på dig,L

2010-03-18 @ 21:42:00
URL: http://metrobloggen.se/nikegirl
Postat av: Anna

Håller med föregående talare...

Du är ju så superduktig Madde! Läser din blogg och känner mig så avis på dig som tränar och kämpar.

Klart att det känns motigt ibland, men låt inte dig själv nå ända ner på botten... Sjunk en bit, men kom ihåg att den resa du gjort fram till hit....



Kämpa på gumman. Och ha nu en underbar helg och hoppas ni får en toppenkväll tillsammans.



Kramar i massor...

2010-03-18 @ 22:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0