Klocka

Hej o hå vad dagarna går fort. Säger ju bara svisch, sen är det ju dags att sova igen.
Vilket jag iofs inte tackar nej till. Är så förbaskat trött ff.
Trodde först att det berodde på ovanan att dricka alkohol, men nu tror jag snarare att vi var duktiga i helgen o verkligen slappnade av o då kom all trötthet över oss. Både maken o jag är TRÖTTA!!! Om man ska gå tillbaka de här sista 4 åren o se hur lite vi egentligen sovit, så skulle vi behöva sova väldigt länge för att komma ”ifatt”. Tur på sätt o vis att det inte går med sömnen, för då skulle vi inte göra annat...

Tyvärr har jag inte kommit tillbaka till mina braiga rutiner igen. Äter lite sötsaker o får i mig för lite vatten, men jag motionerar iaf!! Har dock tyvärr fått känningar i benhinnorna, så jag måste ta det lite lugnt nu framöver. Igår när vi var med dottern till hab. så passade jag på att fråga hennes sjukgymnast om hon hade några tips ang benhinnorna. O hon är ju alldeles underbar. Dels så pratade vi en del o så fick jag även en låna en bok, så nu ska jag ta mig tid att läsa den. Den är på engelska o de orden jag inte förstår slår jag upp här på nätet. Boken handlar om just löparskador. Står dock inte så mycket om just benhinnorna men eftersom att jag dessutom har en gammal skada i knäet o fotproblem, så ska jag försöka ta mig igenom hela, faktiskt. Jag kanske får med mig en del ”matnyttigt” som jag kan ”ta fram” sen om jag får mer problem. Om inte annat så är det ju intressant att läsa om.

Jag var ute på en joggingvända igår fm o förbättrade tiden med nästan 1 min till. Tror dock att det berodde på att jag hade musik i öronen. Märkte direkt att det gick fortare o var tuffare att springa med musik, än som jag gjort innan, lyssnat på naturen.

Längtar verkligen att få ge mig ut igen. O imorgon är det dags!!!
Var jättesugen på att springa redan idag men pga benhinnorna vill jag ta det lite lugnt. Men imorgon då jäklar ska jag ut igen!

Skillnaden nu, mot tidigare försök att komma igång är att jag tar det lugnare. Springer eg inte på tid utan satsar mer på pulsen. Inte över 85% o gärna närmare 80% än 85%. Det gör ju att det går sakta, men att jag förhoppningsvis känner samma glädje inför att ge mig ut i höst, som jag känner nu.

Märkte igår att pulsen drog iväg över 85, när jag sprang till musiken, så efter drygt halva vändan stängde jag av musiken. Vill verkligen inte ta ut mig helt på löparturerna.

Oj, vad jag har ordbajsat nu... Drar igen "limpsaxen" o kastar bort nyckeln. :-)

(Ska nog ändra lite här på bloggen, så ser den lite konstig ut när ni tittar in här, så vet ni nu varför)

Kommentarer
Postat av: Freja

Hej minns du vad boken om löparskador hette? Jag heter Freja och håller just nu på att planera mitt 100p projekt inför årskurs 3 på Viktor Rydbergs Gymnasium och mitt projekt går ut på att genomföra Barcelona halvmaraton den 26 Februari. Mitt projekt kommer fokusera mycket på löparskador och skadeförebyggande träning och jag googlade runt lite och hittade till din blogg då du skrivit om en sådan bok. Skulle vara super om du kom ihåg vad den hette! Tack på förhand /Freja

2011-05-19 @ 16:34:18
URL: http://frejaswardh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0