Jogging

Idag tog jag mig runt 5,5km-varvet. Gick de 2 första minutrarna, som lite uppvärmning o sen joggade jag resten. O jag är så nöjd med mig själv! När jag lade in tiden på jogg.se så visade det sig att jag sprungit liiite fortare idag än tidigare, detta trots att dagens runda var 1km längre än vad jag avverkat tidigare!

Måste ju bara betyda att jag bättrar på kondisen.
Springer ju väldigt lugnt och sakta nu. Rundan tog 45min, men jag joggade iaf i 43min. Tänk att jag orkar göra det sååå länge! :-)

Tjuvvägde mig imorse o den där förbaskade vågen visar +, fast måttbandet visar att jag blivit mindre.
Så jag kommer göra så här nu att jag tänker väga mig men inte lägga alltför stor vikt vid det utan mer hålla koll på cm… De här första veckorna kan ju kroppen samla på sig lite vätska innan den kommer in i ”galoppen”….


Kommentarer
Postat av: Pelle Bäckström

Hej Madde!

Lycka till med din utprovning av skor!

Ett tips i all välmening...

Går du till 5 olika ställen med proffs så får du ganska säkert 5 olika utlåtanden...

Jag har köpt skor på löplabbet , blev dom dyraste Asics Kayano men dom var skönast typ 1800kr...Sen fick jag ont i knäna och skaffade inlägg 900 lr 1100 kommer inte ihåg , jaha då skulle jag ha haft neutrala skor...skaffade sådana Asics Nimbus alá 1400 lr 1600 kommer inte ihåg det heller jag har teflonminne när det gäller hobbyekonomi Köpte ett par Asics Cumulus (stavningen?)också... ;o) Men nu ska jag prova att lära mig POSE löpning och då ska jag ha skor typ utan dämpning typ Vibram Fivefinger eller raceskor...Då ska dom bara vara tajta...Köpte en stl för stora...ja du fattar ?! Ta gärna hjälp av proffs men var beredd på att förutsättningara ändras...

Ha det bra Mvh Pelle Bäckström

2010-03-28 @ 21:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0