Bra start

O underbara måndag, eller oxå inte...

Känner mig lite nere idag.
Vet inte vad det beror på. Kanske att vi inte har skruttan hemma så mycket den här veckan eller oxå kanske det är för att det är en storhelg nu igen. Gillar dem inte längre!! Då märks det SÅÅ tydligt igen att vi inte är en normal familj. O det är jobbigt o jag mår så dåligt av det! Vill oxå ha en liten tös som blir förväntansfull o som uppskattar påskägg o allt som hör högtider till i övrigt.
Mina föräldrar vill komma hit o träffa lilla J nu innan helgen o ge henne ett påskägg. Visst det är väl gulligt. Men hon förstår ju inte o bryr sig ju inte om hon får en present den här veckan eller nästa eller när som..
Har faktist äntligen tagit upp detta, att det är ju för deras egen skull (läs: samvete) som de kommer, inte för J´s skull. J. tycker att det är roligt att de kommer, men sen om hon får present eller inte, det förstår hon inte o hon bryr sig inte om det... 


Det är en svår balansgång av vad hon förstår o inte, o vilka intryck hon tar in. Presenter har hon dock aldrig visat att hon uppskattar. Däremot en mysig rolig stund är desto mer uppskattat! O det skulle ju räcka för oss. Men för andra är det så mycket svårare att förstå det. O folk gör sån stor sak av att det nu är påsk t.ex.
Jag har inte gjort ett skit här hemma. Orkar inte helt enkelt! Vill bara gräva ner mig o glömma!

*fäller en tår*

Trots dessa jobbiga känslor så tycker jag ändå att dagen har gått ok ur mat- & motionssynsätt.. Jag har ätit vettig frukost, lunch o middag o så har jag ätit frukt till mellis.
Att jag dessutom gav J en mysig stund när hon stod idag, förhöjde det hela bara. Hon är ett fan av Mora Träsk... Så jag ställde mig snett mittemot henne o gjorde alla rörelserna till deras DVD som hon tittade på. Då var mamma både rolig o bäst!! :-)

Imorgon väntar en joggingvända igen! Är så roligt o känner mig beroende av det! Den känslan hoppas jag varar LÄÄÄÄÄNGE!
Nu ska jag åka o måla färdigt min sköldpadda, tillsammans med ett gäng glada "tanter".
Kramis bananis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0