Suget

Idag finns det inte! O det är underbart!
O det regnar o det är oxå helt underbart!!!! Även om det bara är lite så är det väldigt välkommet!

Jag har idag ändrat lite med målsättningen o viktprofil på viktklubb. Inser att det inte funkar för mig att klara mig på 1400kcal, i dagens läge. Så jag har förlängt mitt mål med -5kg (nu 6kg) till kryssningen istället.
Alltså ska jag gå ner 6kg fram tills 25 september. Det gör att jag får äta 1647 kcal per dag. O då finns det liite utrymme till något snaskigt om jag är sugen... Känns redan mycket lättare o bättre!

Idag har jag fått liite egentid. Alltid lika uppskattat från min sida. Även om jag åkte till Tuna Park o uträttade ärenden till familjen så var det så skönt att få komma hemifrån för en stund o se lite folk.. Man blir ju nästan rädd av att vara hemma här för länge.
Köpte jättesöta trosor till dottern så hon slipper sova i pyjamas när det är så här varmt o äckligt... Måste ju iaf ha något som håller blöjan på plats... Sen köpte jag en CD-skiva åt maken o en åt dottern. Gissa vilken som var till vem. Lasse Stefanz "Texas" & Nicke & Nillas "Tjabba tjena igen"?? :-) Blev succé när jag kom hem. Köpte även 2 par linnebyxor åt mig själv på H&M, för 100kr/st, i stl 44. YES!!! Jag kommer i H&M´s 44:or o de sitter fint oxå! Tror att det var lite det som fick mig att få lite nya krafter o tänk ang vikten. Jag vill verkligen inte gå upp mer nu!!!

Om 4 dagar har jag ätit färdigt medicinen för benhinneinflammationen. Så nu är det väl dags att kolla lite efter bra övningar o så ska jag börja springa efter ett 12-veckors program, för 5 km. Klarade ju dryga 7km innan jag fick besvär. Men nu vill jag ta det lugnt o inte dra på mig mer "skador". Hellre springa lite grann o hålla, än att gå ut hårt o bara springa några gånger innan jag får ont igen.
Har inte sprungit ett enda steg under dessa veckor, så jag vet inte ens om jag klarar av det. Vardagssysslorna går bra iaf. Hade bara liiite ont i fredags innan vi åkte till V-ås, men det tror jag var för att jag missade att ta tabletten kl 14. Tog den 15:20 istället... Gick över efter ett par timmar. :-)
Jag måste iaf ha blivit bättre för idag missade jag em-tabletten o tog den 3 timmar för sent... O inte kände jag något fast jag var i "stan" o gick.

Måste få skriva av mig lite till...
Har ju chevan inlämnad nu för att få AC:n lagad. O som Landrin Bil här i stan, gav ju kostnadsförslag på ca 20 000kr. Sen ringde ju maken runt o fick tid hos en firma i Västerås som vi hade bilen inlämnad till, förra året. De skulle ju ha 10 000 om det var så att felsökningen hos Landrin Bil stämde... De ringde idag o sade att det kommer kosta 5-6000kr att reparera bilen. Så just nu är jag väldigt LYCKLIG!!! Kondensatorn som Landrin sade inte funkade, fungerar visst. Bara att den börjar se sliten ut.. Håller inte så jättelänge till... Skiter vi i. Vi ska ändå sälja bilen, så fort maken får fast jobb! Förhoppningsvis i vinter!!!

Har sån god lust att åka ner till "Smilfinken" på Landrin o stoppa upp kvittot, på vad det egentligen kostade oss att reparera bilen, där bak på honom!  Avskyr honom! Står ju bara o hånler åt en när man kommer in där. Är dessutom en gammal kompis till maken!

Så nu har jag nog skrivit färdigt. Grattis till er som orkat läsa ända hit! Ni är beundransvärda!!! :-)

O de varma fina kommentarer jag får värmer gott i hjärtat! TACK!!!

Kramis bananis!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jodå, visst orkade jag läsa enda ner...=) Har ju massor att läsa "ifatt" nu när jag semestrat utan dator....

Puss!

2010-07-17 @ 20:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0