Mysdag

Igår kväll hade jag en lugn hemmakväll. Hemma alldeles själv!! Var dock lite för tyst o lugnt. Var inställd, tidigare i veckan, på att gå ut o käka med en väninna o sen dra vidare o rocka loss lite. Men hon hörde aldrig av sig så antagligen fick hon inte för sin karl! Tråkigt!!

Så jag begav mig ut till vedboden o klöv ved i en timme. Hade med mig ett glas vin ut o lite bra musik, allt för att slippa känna mig ensam. ;-) Ove, Göran & Anders var bra sällskap igår.
Sen gick jag in o duschade o fixade till lite o förberedde kaffe o tog fram smörgåsar till maken kom hem. Så när han kom hem fanns det levande ljus på bordet o så kaffe och varma smörgåsar. Myspys!!
Sen satte vi oss o kollade på någon b-film, minns inte ens vad den hette. Kom i säng vid 2-tiden o så ringde hans klocka vid 9 imorse o då gick vi upp o åt frukost tillsammans. Sen gjorde vi oss i ordning o åkte till stan o uträttade en del ärenden. Tanken var sen när vi kom hem att vi skulle klyva ved tillsammans, men vad fasiken, det regnar ju ute. Så han har meckat vedklyv o jag har börjat plocka ur husvagnen. Ska ju låna mina föräldrars vagn när vi åker på semester om 2 veckor. O då är det skönt att bara ha med sig sina egna saker, så allt vi inte har nytta av åker ner i kartonger o ställs in i huset istället.
Ska dammsuga, damma o skura ur HELA vagnen. Avskyr hundhår o vill inte få några allergiska reaktioner när vi åker... Tog bra lång tid förra året när jag dammsög alla dynor. O det blir nog nästan lika mycket jobb i år, tror jag. Vagnen blir fasiken som ny när jag varit där o städat!!

Längtar som sjutton efter att få iväg med älsklingen o bara mysa o äta en massa räkor o annat mumsigt, som finns på västkusten.

Någon som har något tips om vad vi absolut måste se, runt Varberg, Halmstad o Borås så hojta gärna till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0