Lugn hemmakväll

Åh, vad det är lugnt o skönt o tyst här hemma.
Dottern sover gott i sin säng o maken sitter i sin lastbil. Syrsorna "spelar" utanför fönstret, jag hör vinden i träden o allt är bara så fridfullt.
Behöver jag tala om att jag njuter?! :-)

Just nu, i denna stund, mår jag faktiskt riktigt bra.
Jag o dottern var förvisso inte sams vid middagen. Fattar inte att hon inte tillåter mig att äta. Sitter bara o gnäller o när ingen lyssnar på henne o tar henne från bordet, så övergår gnällandet till gallskrik. Gör mig GALEN! Men jag släppte det ganska fort idag. Åt upp min mat, gav mannen "order" om dotterns mat o gick in o satte mig med henne i soffan. Tog 1 minut sen var hon nöjd igen. Min lilla prinsessa, som försöker styra över mammsen. Vissa dagar går det jättebra o idag inte alls. Varför??

Maten idag då...
Frukost:
1 skiva lantbröd, skagenost, ½ honungsmelon, 1 actimel,
Lunch:
1 Billys Pan Pizza,
Mellis:
1 stor glass (våffla med 3 kulor),
Middag:
2 varmkorv, potatismos & lite bostongurka,
Kvällsfika:
2 riskakor.
Kcal-intag: 1565kcal

Dagens motion:
Pass nr 2 på löparschemats v 1. 13 min rask promenad & 2 min jogging.
Kcal ut: 70kcal


Undrar egentligen hur morgondagens styrketränings-pass kommer gå. Har GRYM träningsvärk i ben och skuldror/baksida arm. Ska iaf försöka. Skam den som ger sig redan!!

Innan vi åkte o handlade idag så var jag "duktig" o skrev matlista för 1 vecka framåt. Är ju så mycket lättare att ha ordning på kcal.

Allt detta jag har skrivit om, tror jag är en bidragande orsak till att jag mår bra, just nu.

Nu ska jag ägna sista halvtimmen, innan det är dags för sängen, åt att bara slappa o vara!

Kram & God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0