Försök

Gårdagens sena kväll o en del av natten har spenderats med att tänka, fundera o försöka lyssna på mig själv. Jag slits mellan den snälla fen på vänster axel som säger att jag kommer klara en "Drink-kick" medans den onda fen på höger axel skriker ut att jag är är dum som ens ger mig till ett försök.

Men jag ska försöka!! Till frukost vill jag gärna ha något att tugga på så då blir det en bar o sen till lunch drink, middag bar o till kvällen en drink. Så har jag tänkt mig det hela, men så får vi se hur jag känner när jag väl är där.

Vet egentligen inte varför 85kg känns så viktigt inför semestern. Men det skulle vara bra skoj! Vet inte om jag vägt så lite sen i början på -03. Jag har ingen aning, det är bara vilda gissningar. (Vi ska iofs ner till makens jobb o hälsa på. Maken har aldrig träffat dem så vi ska väl åka ner o "visa upp" oss. Jag har pratat med dem i telen men aldrig heller träffat dem. Om det kanske är därför jag vill väga mindre, eller bara för att maken ska kunna vara stolt över sin fru på semestern eller om det är för att jag själv inte trivs som jag ser ut nu. Säkerligen en kombination skulle jag tro!!)
Jag tror o gissar att jag vägde ca 78-82kg när jag o maken blev ett par för 10 år sedan. Skulle kännas riktigt bra att väga så lite när det här året är slut. O det ska jag. Nyårslöftet säger 80kg o det ska infrias!!! :-)

Idag har jag varit o veckohandlat, dock "bara" 3 dagars kick-start till mig, klarar jag av det får det bli en sväng till stan för att inhandla mer. Sen tog jag cykeln ner till Fagervik o plockade hallon o vinbär.
Fick då höra av dottern att jag måste ha gått ner i vikt, för jag har ju tydligen blivit smal o fin.. Tackar o bockar för komplimangen men jag ser det inte själv. O nu undrar jag efter att ha gått ner 10kg. Tycker ff att jag är fet, hur fasiken såg jag då ut innan jag gick ner???
När jag kom hem så gick jag ut i vedbon o hjälpte maken o dottern med att klyva ved. Jag med yxan o maken med den elektriska vedklyven.
Sen har jag städat färdigt husvagnen, så nu är det bara att börja packa. Vi har pratat lite löst om att vi kanske eventuellt skulle kunna åka en kort sväng nu i helgen, med dottern, bara för att se hur det går. O vi tänkte i sånt fall bara åka till något ställe i närheten o ligga från lördag till söndag. Har aldrig haft med dottern i husvagnen så det skulle vara kul att se hur det går. O går det inte alls är det ju inte värre än att vi ev får åka hem redan på kvällen. Men testar man inte får man inte veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0