Checkpoint

Lovade att återkomma o här är jag. :-)

Den här dagen har gått lysande! Är iofs hungrig nu, men ska strax ta mig en kopp kaffe. O hoppas det varma lindrar hungern, som det brukar.

Har hållit till i vedboden hela dagen, så nu är jag lagom trött o sliten. Skulle kunna somna sittandes här i min hårda kökssoffa. Men jag börjar se ljuset i tunneln. Inte mycket ved kvar på kärran nu. Kanske bara ca 2kubik kvar eller 2,5 kanske. Sen är det "bara" ett lass med grenar kvar att kapa upp. Bäst att ladda vedboden full så man har i vinter om det blir väldigt kallt. O blir det inte superkallt länge, så har vi ved för 2 vintrar.
Man kan aldrig veta om vi har tid med vedkapning nästa år, när lilla juvelen ev ska op höften.. Då blir vi väldigt låsta vid henne i ett antal veckor..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0