Tankar

Hela dagen igår typ ägnade jag åt att tänka på hur jag ska kunna effektivisera min viktminskning, så det går bättre och framförallt fortare!!

Jag kom fram till en del.
1.) Jag måste bli bättre på att sätta mig själv på prioritering ETT.. Som det är nu är jag prio SIST.

2.) Motionen spelar stor roll! Skulle vilja "lära mig" att ta tiden för att åka in o träna någonstans. Men i dagens läge tycker jag att det är för jobbigt o tar för mycket tid som vi som familj kan göra något roligare med...

3.) VATTEN!!! Behöver nog inte säga så mycket mer än att jag har blivit skitdålig på att dricka det...

Sist men definitivt inte minst.

4.) Sockerberoendet! GAH!!! Måste bli av med det o det är NU!

O hur ska jag göra för att lyckas??
Jo, jag har några små enkla knep för varje "punkt" ovan som jag hoppas kommer fungera.

1.) Ta 30min varje dag då jag gör något BARA för mig själv. Kan vara allt möjligt, bara jag gör det för att JAG VILL!! Ska varje kväll planera för vad jag ska göra för mig själv nästkommande dag..

2.) Det här är ju inte svårare än att bestämma sig för att göra det. Tiden finns ju om jag bara prioriterar RÄTT.
Har 3 alternativ på motion som ska utföras DAGLIGEN! 30 min promenad, 20-30min cykling eller ett pass med Jillian.

Totalt blir det ju då minst en timme som jag ägnar åt mig själv, varje dag!

3.) Bara att ta fram vattenflaskan igen o se till att dricka minst 2 flaskor om dagen.. Då har jag fått i mig 1,4liter "rent" vatten..

4.) Kort o gott! Snabbt o "enkelt". SLUTA med godis, fikabröd, naturgodis! Har inte ätit godis på länge. Men fikabröd o framför allt "naturgodis" har det slinkt ner en del sista tiden! Usch o fy! Måste bli av med detta o det ska jag fixa nu!

Är faktiskt riktigt taggad o vet med mig att jag klarar detta, om livet fortsätter som nu!!! Men vid fler motgångar kommer jag nog tyvärr braka igenom.. Men det tar vi då! Nu ska jag fokusera på det som är här och nu!!

Kommentarer
Postat av: Minapropoints

Gud vad jag tycker du är duktig! Vi alla som sitter i sitsen tror jag har våra laster/problem, mitt stora problem är kvällsätningen... Men mycket bra och kloka ideer har du! Det kommer du långt med!



KRAM

2010-02-12 @ 10:38:33
Postat av: Madde

Tack för kommentaren!

Den värmer gott!



Mitt liv ser ganska annorlunda ut med allt som vi har runt ikring oss. O det känns som att vi bara har motgångar hela tiden, men jag försöker iaf. Är nog väldigt envis av mig.

Kram

2010-02-12 @ 10:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0