Tankar o känslor

Hela den här helgen har jag funderat o funderat på hur jag egentligen ska göra..

 Jag vet ju att vv funkar, om man gör rätt, vill säga.
Mitt problem är ju att jag äter för få pp, o när jag lägger till något extra för att få ihop mina pp korrekt, så går det överstyr o blir katastrof istället. Jag hittar liksom inget lagom...
Min lösning på detta blir ju att antingen ska jag äta enligt vv, men strunta i att jag äter för få. Eller så får jag helt enkelt ta till något annat, typ viktklubb och kaloriräkning...

Jag har fått flera kommenterar här som gäller min frukost. Att den är för liten. Men jag vet inte vad jag ska hitta på. Det måste gå fort o vara enkelt att fixa, eftersom att jag har dottern som jag inte kan lämna ens för 1 minut på morgonen... Därför har ju yoghurt i mugg varit så fantastiskt. MEN jag tror att jag börjar känna av laktosen igen. Har grymma magsmärtor, efter att jag startat morgonen med yoghurt.
Så nu kära läsare vill jag bli "bombad" med massor av bra o enkla frukostar. Kom igen!!!

O så känner jag att jag MÅSTE komma igång med träningen igen. Den gör ju underverk för mig, verkligen. Jag måste helt enkelt komma ur lathetens och bekvämlighetens fängelsedräkt. Idag tycker jag iaf att jag har skött mig bra.
Först skottade jag av gårdsplanen efter att maken kört med traktorn. O sen nu hela em har jag o maken skottat av ett tak.


Mitt på taket...


Efter. Visst blev det fint!

Tog drygt 2 timmar att få taket rent. O när vi var färdiga ville maken att vi skulle gå till postlådan o hämta reklamen... Så det blev en 30 min-promenad oxå. Är ca 1 kilometer till postlådan. Vi gick inte så fort o så stannade vi ibland o knäppte kort på naturen.

Så nu ska jag ta o hoppa in i duschen o sen ska vi åka till stan o hämta mat. För idag VÄGRAR jag att stå vid spisen. Orkar knappt lyfta ett fullt vattenglas. :-)

Kommentarer
Postat av: Madde

Omelett går både lätt och snabbt. Jag brukar göra med fetaost, purjo och skinka. Men det går ju att variera i det oändliga. Har jag riktigt bråttom så blir det en Nutrilett Brownie-bar.

2010-02-21 @ 17:33:51
URL: http://garderobsutrensning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0