Störande

En strulande internetuppkoppling är oerhört störande!!! Men nu kaaanske jag har fått det att funka, en stund iaf!

Här kommer bild på naglarna som jag fixade till lite igår. Känner mig finare än vad som visas på bilderna...

              
  Före                                                              Efter
(De är nu svagt rosaskimrande, lite frostaktiga..)

Har väl inte varit en toppendag idag, ur matsynpunkt. Haft alldeles för mycket att göra, för att hinna med alla målen.
Dagen började med en "sovmorgon". Var iofs vaken mellan 6-ca7. Dottern var för gnällig o nöjde sig inte helt med att pappa ville äta frukost sittandes vid köksbordet.. Men jag lyckades iaf somna om efter mycket om o men, så kl 10 klev jag upp, o såg att solen lyste fint utanför fönstrena. Så när dottern ätit färdigt gav vi oss ut på en 45min lång promenad. SKÖNT i solen o mysigt med en familjepromenad..

                                 

Sen in o äta sen lunch både för mig o maken. Upptäckte sen att det börjat läcka in IGEN så för maken var det bara att klä sig varmt o ge sig ut i kylan igen. Men nu har han skottat så mycket han kan o saltat alá massor o även kört med gasolbrännaren så nu hoppas vi att det räcker med att "bara" salta med jämna mellanrum.

Ja o sen var det ju dags att börja med dagens middag, kalops... Efter att köttet var brynt o det var dags för kokning, så inser jag att jag läst fel på kryddpåsarna. Vi hade ingen kryddpeppar hemma, det var kryddnejlikor... Så det var bara att byta om o ge sig iväg till affären. Maten blev inte klar förrän vid kl 19. Men under tiden som köttet kokade så hann vi med att duscha dottern. Hon ska ju iväg imorgon o då är det ju kul om hon är fräsch o fin! :-)

När dottern somnade så myste vi lite med en god kopp kaffe o några geléhjärtan...
 
O nu ska vi planera för morgondagen. Vad vi ska äta och göra imorgon kväll, när vi är barnlediga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0