Operation sockerberoende dag 2

Shit alltså! Hur ska jag klara detta??

Om man ska hårddra det så är det ju så att nästan ALLT jag stoppar i munnen är det socker i. Bröd, potatis, pasta, frukt och grönsaker... Men gott folk, jag tänker inte hårddra det o svälta. Jag ska "bara" undvika godis, snacks, fikabröd, glass och läsk. O jag ska bli kvitt det!!!
Den här dagen har jag ganska mycket att göra som tur är. Om bara några få minuter ska jag till sjukhuset med dottern. Hon ska få sina nattortoser med knäbandage. Sen blir det hem o fortsätta städa. Har skurat hela nya badrummet nu på morgonen, allt från väggar till toaletten... Om snöandet ger med sig så blir det en promenad oxå. Ska försöka lura med mig maken... :-)

Just nu så här på fm så känns det ändå helt okej att inte stoppa socker i kroppen, men vad jag känner om en timme kan jag inte svara på nu. Det får jag återkomma om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0