Fredagsmys?!

Idag har jag o dottern bara myst! Vi har suttit/legat i soffan o kollat film. Vi har duschat henne o klippt håret på henne så hon ser något. Luggen var alldeles för lång!

Matmässigt har det väl gått sådär. Vi har ju återigen vattenläcka i huset o byggfirman som byggt ut huset vill inte ta på sig det förrän den andra byggfirman åtgärdat fukten på vinden.... Suck säger jag bara. På måndag morgon kommer en tredje byggfirma hit, opartisk, o ska säga vad han tror.
Vi har varit i kontakt med försäkringsbolaget o av vad vi berättade så tror även de att det beror på utbyggnaden. Men nu får vi vänta tills på måndag så får vi se vad de säger då. Försäkringen täcker inte detta då vattnet kommer in utifrån, utan det är det byggfirmans försäkringsbolag som ska stå för...
Känns ju ganska viktigt att det blir ordning på det här med vattnet så att vi kanske kan få lite lugnt o skönt någon gång...

                                           

Så dagen har inneburit en massa telefonsamtal o fixande plus att maken vart iväg till läkaren o fått pencillin han oxå... Har iaf hunnit med huvudmålen men mellisarna blev det lite sämre med... O så mitt i allt med detta med vattnet så glömde vi ta fram köttfärs för att tina så kl 15 kommer jag på det o det var ju lite sent så då blev det söndagens middag idag istället. Baconsås och pasta. För vi är bortbjudna på söndag till J´s bästaste korttidskompis med familj. Hoppas bara att barnen uppskattar det mer än de gjort de sista gångerna vi setts.

Är ju en sån här lagom kul dag, med bara ca 2 timmars sömn i natt o så nu i TV-soffan så hör man bara: dropp, dropp, dropp.... GAH!!!!

Har 4 pp kvar att äta för idag o jag funderar på vad jag ska lägga dem på. Någon liten chokladbit kanske??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0