Berg o dalbana

Maten idag har inte gått så bra tror jag. Har inte räknat än, men gårdagens planering sprack.

När vi var på sjukhuset 7 i morse så upptäckte vi att bromsarna på rullen gått sönder. Så för mig var det typ bara hem o lämna av make+dotter sen in till Hjälpmedelscentralen för att få den lagad. O jag är så tacksam för deras snabba hjälp o ofantliga service.
Åkte dit med bromsproblem, kommer därifrån med någotsånär fixad broms, nya slangar o däck på hjulen o så har jag fått reda på att de kan fixa fotplatta o sidvingar så Julia kan sitta optimalt när hon ska ha abduktionsortosen på sig..

                                            

Sen raka spåret på planeringsmötet o så hem o äta lunch för att byta av maken så han kunde gå ut o fixa allt han skulle. Nu kl 17 har jag äntligen fått min lugna lilla stund för mig själv som jag såväl förtjänar o behöver.

Ikväll ska vi få besök av gudbarnet med familj. Så detta blir den alldeles enda lilla lugna stund vi får idag...

Känner att jag oxå behöver skriva av mig lite angående vår vattenläcka... SUCK!!!!
Igår skottade maken av nya taket o saltade det så att vi blir av med isen på det.. O idag har det slutat droppa i badrummet. Maken begav sig in under grunden idag på em för att riva bort golvskivorna så att det blöta skulle torka upp o så vi kanske kunde klara oss från att riva ut badrummet... Hör o häpna, men det var torrt!!! Hur i hela friden kan det vara så! Det syns inte att vi haft vattenläcka!! Den opartiska byggfirman kan inte förklara detta för oss, men i vår när all snö o is är borta ska de hjälpa oss att riva o leta reda på felet!! Vi tror nu iaf att byggfirman som byggde ut huset åt oss i somras/höstas har gjort något fel någonstans som inte går att upptäcka bara sådär enkelt!!

                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0