Utan svar

Idag har jag efter mycket tjat o gnat från alla möjliga håll o kanter varit till läkaren med min fot. Han började känna lite, men vartefter jag talade om hur förbaskat ont jag hade o det gjorde när han klämde så blev han lite snällare på den fronten. Fick remiss till röntgen så där har jag spenderat em... O som svar fick jag att allt såg ut som det skulle.
Fick tabletter utskrivna av läkaren iaf. Tradil, som jag ska ta 3ggr om dagen i 10 dagar. Hoppas att det ska hjälpa, men jag har svårt att tro att jag är bra om endast 10 dagar, när jag knappt kan gå nu....

Läkaren trodde att om inget var brutet så var det nog en sena/ledband som fått sig en "smäll" o att jag kanske fått inflammation i foten.

Känner mig lika vilsen nu som imorse.
Skulle inte ha varit kul om något var brutet, men då hade jag åtminstone fått en "diagnos". Nu går jag här o haltar o linkar o tar hjälp av kryckorna när jag lämnar hemmet. Men jag vet ff inte vad som är fel.

Kan man verkligen få en inflammation av att trampa snett? O kommer en inflammation så "pang på"?? Jag trodde nog att den kom lite smygandes sådär...

Kommentarer
Postat av: Linnéa Gaseb

God morgon Fröken envis!

Klart att du kan få inflammation av ett felsteg. Du har ju säkert sträckt ett ligament eller en sena eller nåt och för att skydda sig så skickar kroppen dit lite försvarare så att du ska ta det lite lugnt tills foten mår bra igen.

Har du nån ggn kännt dig lite hängig, lagt dig och vilat och varit typ dödssjuk när du vaknat? Då vet du ju hur fort det kan gå att bli dålig och vad är det som säger att det inte gäller fötter eller händer eller axlar?



Visst är det skönt att få en diagnos men nu är det ju fortfarande så att du har ont och inte kan röra dig som vanligt, softa lite och sluta stressa. Kroppen läker inte fortare för det.



Och tacka gudarna att du inte bröt något. Min aerobics inst har brutit foten och blir borta minst 6 veckor. Vad väljer du helst? Att ha en inflammation och piller eller en bruten fot som du inte ens vet om du får träna på när gipset är borta?



Hoppas jag gav dig lite ro iaf. När det känns som allra värst, tänk på de stackare som inte KAN gå till en läkare eller KAN hämta ut piller pga olika situationer eller som har ont men som får göra det ute i kylan eller värmen utan vatten eller glögg eller en familj som älskar dem..



Det är jul snart.. Var lycklig för det du har och tänk inte på det du inte kan göra just nu. Det finns en mening med det oxå.



Puss och kram L

2010-12-10 @ 07:13:11
URL: http://metrobloggen.se/nikegirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0